15 12 09

Sitter och funderar på om allt här på jorden har en mening och varför saker som bara inte får hända händer. Varför vissa människor ibland säger saker för att såra någon annan och få sig själv känna sig lite extra självgod. Alla vet ju att det finns människor som bara tänker på sig själva och vill göra det pyrt till för andra. Men min fråga är då, vad tjänar man på det egentligen? Skulle man må så mycket bättre om man säger till en annan människa att hon/han har en ful jacka exempelvis. Nej det tror jag inte att någon skulle göra, snarare tvärt om. Jag undrar varför vissa människor mår dåligt av när någon annan får komplimanger och istället måste någon komma med en pik. Jag älskar att ge komplimanger och vem gillar inte att få? man blir väl bara glad när man hör någon annan säga "vad fin du är i hårtet" Eller hur? Anledningen till varför jag skriver detta är att jag vill få alla att ibland tänka på vad man spyr ut sig. Jag påstår inte att jag är miss perfect. ALLA har sina fel och brister, även du, dina vänner o din omgivning. Lär dig leva med dom och lär dig även att leva med dina medmänniskors brister. Vare sig vi vill eller inte är det alltid någon som blir ledsen. Försök vinna tillbaka dina fiender! Alla är goda innerst inne. Samla inte på dig ovänner!
Ett litet tips som jag försöker göra är att säga något som gör en annan människa glad, det ger mycket tillbaka.

Något annat jag har funderat kring är VARFÖR kryper det alltid runt små sliskiga kåta killar på krogen och tror att de har en chans på någon när de bjuder en på en drink? Kan man inte vara trevlig mot killar utan att det skall betyda "jag vill följa med dig hem". Kom igen, killar. Vafan är det för fel på er? Ibland undrar man.


jag älskar alla mina vänner. Ni är det bästa jag har!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du har jävligt rätt där med killarna! ;);)

2009-12-19 @ 15:07:04
Postat av: Anonym

jag vet, det är fan sant! ;)

2009-12-20 @ 15:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0