Kungsmässan

Vaknade av det mysigaste man kan vakna till. Pussar och kramar :) min syster sa att man ska bli väckt så varje dag, instämmer helt för då börjar dagen alltid bra. Jag, syster och hennes b-friend åkte till town och köpte lite mera julisar. Träffade hennes kompis frida som följde med oss och lunchade på Kulingen. Sommarens glasställe förvandlas numera till ett lunch ställe med soppor och sallad. Broccolisoppa för min del vilket var gudomligt. Efter glidandet på stan åkte vi hem och drack kaffe. Hann nästan inte få av mig innan jag skulle ta på mig igen. Jag och fisen bestämde oss för att åka till kungsmässan lite hastigt, sagt och gjort! :)

Fisan skulle ha en ny mobil. Fiona inledde ett irriterande samtal med säljaren, hon fick inte som hon ville. Till slut gick vi ut ur butiken, fiffen lite små sur för hon inte kunde lämna in mobilen och få en nu som det var sagt från början. Vi hade ju enbart åkt dit för detta. Några timmar gick och vi köpte varsin väska och jag köpte även en halsduk.. Kvart i sju gick vi in på 3 butiken igen för ett nytt försök med en annan expedit. En mycket bättre, en man denna gång måste jag tillägga. Inga problem så fick hon en ny mobil, en iphone. Hoppas hon inte ångrar sig efter en måndad för nu ska du ha den i två år feff. Någon som märkt att jag byter smeknamn på henne varje gång jag ska skriva hennes namn? Ett kärt barn har många namn. Du e min kärlek...... men iallfall med det missade vi sju-tåget och tänkte slå till på åtta tåget. Jag och fiona går ut en minut i 8, och ser tåget på andra sidan... Vi är blondiner och förstår inte hur man kommer över på andra sidan så vi står mer eller mindre och vinkar av tåget =) well well, en timma tills nästa tåg gick. Tiden gick fort och vi fick träffa många underbara personligheter.. En "berömde" min mössa.. Slängde också tillbaka en fin komplimang om hennes hår. Verkligen "fint"

Nu är jag iallafall hemma efter förseningar. Så har spenderat resten av kvällen och gjort pepparkakor! Sparar de till julafton dock ;) blir väl sängdax snart eftersom det blir jobb imorrrrn..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0