G L O R I A

God kväll kära vänner!
Kännt mig lite dålig idag, så har sovit bort lite av dagen när jag kom hem. Idag har jag varit på en liten föreställning med praktiken. Fick plåta och lite annat! Den var ganska intressant faktiskt. Det var två skådespelare som medverkade. Det handlade om en bror och en syster som hade utlänsk bakrund. Deras föräldrar hade dött, minns dock inte varför. Så hade brodern lovat att ta hand om sin syster och skydda sin familj så ingen gör något dumt. I deras religion får tjejerna inte träffa killar och absolut inte ha sex med dom! Men den här tjejen sket i detta och gjorde det ändå och då fick han reda på det och skällde på henne och kallade henne hora. Till slut blev brodern så jävla arg så han stack en kniv i ryggen och genom hjärtat och dödade henne. Han hade hoppats på att hon inte skulle dö, men nu gjorde hon det.

Själv tycker jag pjäsen var riktigt bra och tror verkligen vi ungdomar lär sig av att kolla på sånt här. Det som var det bästa var att de stannade efter pjäsen och lät alla reflektera över den. De visade bara den för niondeklassare och ettor. Förstår inte varför? även om jag vart med och sett tusentals liknade saker så tror jag det är bra för alla. Även om vi äldre är medvetna om det. Men det som jag tycker är så jävla sjukt är att det är så här vissa behöver leva? Ska vissa behöva lida på detta vis? Inte träffa vem man vill, inte kunna få sminka sig och känna sig fin, inte gå ut och ha kul med sina vänner. Själv tycker jag det hör till att busa lite i åren, så man kan lära sig av sina egna misstag. Det som är så jävla synd är att det faktiskt händer, kanske precis just nu? Så vitt jag vet finns det ingen religion som säger att man ska mörda någon? Någon som har någon synpunkt på detta?

Skulle kunna skriva en hel novell om detta, för visst blir man upprörd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0