PERFECT

Nu tänkte jag vara snäll och dela med mig av min favorit smoothie.. Kopierade bara en del av texten från min artikel jag skrev om i skolan.


Du behöver:

Vaniljyoghurt från Arla (den är godast)

Banan

Hallon

Blåbär

Russin

Linfrön


Blanda alla ingredienser i en stor bunke, gärna med en stavmixer. Häll sedan upp i ett stort glas och toppa med linfrön och russin! Hur mycket du vill göra bestämmer du själv. Jag utgår alltid ifrån att ta lika mycket frukt som yoghurt. Ett exempel: 2 dl yoghurt och 2 dl frukt. 

Smoothie är ett perfekt mellanmål som både är snabbt och enkelt att göra. Plocka fram dina favoritfrukter, blanda med vaniljyoghurt. Du kan även blanda i mjölk om du inte vill få den lika tjock.

Ett plus är att den är perfekt för sötsuget eftersom du får i dig nyttigt socker som kroppen behöver,
så varför inte starta dagen med en smoothie?



Smoothien på bilden har jag gjort och den är tagen av Hanna Vestin;




Kommentarer
Postat av: em

du låter som en försäljare ;)

2009-10-14 @ 19:09:20
URL: http://emelietheresefriberg.blogg.se/
Postat av: olivia

ja, eller hur;) men tog ju från en artikel i skolan en bit av den. och då ska det ju låta så gott som möjligt;) hade med värre saker, men tog bort det för det lät för roligt.... haha

2009-10-14 @ 21:24:13
URL: http://returntol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0