hur du gör..

TACOPAJ :)

Nu har jag fått begäran att skriva receptet på tacopajen jag gjorde häromdagen. Himmelskt!

Ni såg ju formen jag hade och det skulle varit till 4 personer, men det blev nog lite mer.

Du behöver iaf;

PAJDEG
3 dl vetemjöl
150 g smör
3 msk kallt vatten (cirkelmängd)
0.75 salt som jag kom på att jag glömde i min hihi

FYLLNING
400 g nötfärs
1 påse taco spice mix
3 ägg
2 dl mjölk
3 tomater
3 dl riven ost

Sätt på ugnen på 225 grader. Sen börjar du naturligtvis med pajdegen. Blanda ihop mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Ställ in den i kylskåpet en stund. Tryck ut degen i en pajform. Förgrädda 10 minuter.

Brun köttfärsen i smör. Tillsätt kyddmix och vattnet. Rör om såklart. Låt sjuda på svag väre i 10-15 minuter eller tills vattnet kokat in.

Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet och häll över äggstanningen. Skiva tomaterna. Fördela tomatskivorna ovanpå och strö till sist över osten.

Grädda pajen 10-15 minuter eller tills osten smält och fått en fin gyllenbrun färg.

En väldigt enkel måltid! Lycka till ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0