Kyckling ala ellen

Här kommer receptet som några önskade  :)  jag har inga specilla mått utan tar på måfå och efter smak. Så testa er fram! Perfekt som helgkäk då det känns lite extra lyxigt. 

Börja med att fixa iordning marinaden, då den bör ligga och götta sig i  30-1 h. Tips är att snitta kycklingen mitt i så blir den extra saftig. 
Sweet Chili
Soya
Vitlök
Olivolja i mängder
Salt & Peppar
Vatten


Till såsen, som är TOP NOTCH behöver du

Grädde
Creme fraiche
Fryst basilka
Mjölk
Ljus maizena (Jag har kört på majsstärkelse, går lika bra) 
Vitlök
Kycklingfond eller hönsbuljong
Nästan en hel parmesen
Färsk basilika 
Ev. salt, peppar. (tror jag tog lite citronpeppar) 


När kycklingen är klar lägger du den i en ungssäker form och i snitten du gjorde innan lägger du i massa mozarella och färsk tomat. Toppa med basilka!  Hoppas detta "recceptet" duger och att ni vågar testa ;) 
Serverar detta med hasselbackspotatis, men går lika bra med pasta eller vad man vill ha! 

Bon appétit! 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh tack! Låter så gott!!

2012-07-05 @ 14:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0