Hallonpaj på ett litet nyttigare vis

hallon hallon hallon i mängder det är det bästa som finns! Ska dela med mig av mitt recept av en nyttigare hallonpaj.



Hallon
1 1/2 tsk potatismjöl
kanel
kardemumma
stevia strö 

1 1/2 dl havregryn
1 1/2 dl dinkelmjöl fullkorn
1/2 dl stevia strö
130 g smör arla
Solrosfrön

Sätt på ugnen på 225 grader. Jag smörjde pajformen med lite smör strödde på lite dinkelmjöl så pajen inte fastnar. Lägg i hallonen i pajformen. Strö över potatismjöl, kardemumma och kanel. Jag använder mig sällan av mått och går alltid efter smak och konsistens. Testa er fram! Jag använder inte så mycket stevia i pajen för jag serverar med något sött till. 
 
blanda havregryn, dinkelmjöl och stevia i en bunke. Lägg i smöret i skurna bitar och blanda till en smulig smet. Fördela smeten över hallonen. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader.
 
Servera med vaniljsås, hallon kesella eller turkisk yoghurt lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0