Broccoli & Ädelost paj

Gjorde världens godaste paj häromdagen och nu, äntligen, får ni receptet. Den var ganska salt men perfekt i min smak. Try it out. 

Pajdeg
100 g Smör
2 1/2 dl bovetemjöl
3/4 dl Kesella lätt

Fyllning
250 g broccoli
3 ägg
1 dl grädde (jag tog mindre grädde och la till mjölk istället)
1 3/4 dl Kesella lätt (Jag och hade inte tillräckligt med kesella så tog lite filmjölk också)
1/2 tsk salt
1 krm peppar
140 g Kvibille ädel 

Blanda ihop pajdegen till en fast smet och tryck ut i en pajform, gärna en med avtagbara kanter. Låt stå kallt i 10 minuter. Koka broccolin mjuk i lättsaltat vatten. 

Lägg i broccolin i mindre bitar i pajformen. Blanda äggstanningen och häll över. Smula till sist över ädelosten. 
Sen in i ugnen i 40 minuter på ca. 200 grader. 

Håll koll på pajen då och då eftersom jag skrev beskrivningen från huvudet ;)  

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh vad gott det ser ut! :)

Svar: Himmelsk!! :)
Return to L - Diamonds are forever

2013-04-08 @ 23:37:14
URL: http://alexandrasohlin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0