Tankar kring Fitnessfighten

Godmorgon! 

Hur mår ni idag? Sitter här och äter mitt mellanmål. Tonfisk och knäcke. Vet inte vad det är men känner mig inte alls på topp idag. Har haft stora tankar kring FF och dess upplägg. Och ja, skrivit en hel del positiva saker kring detta. Det är sjukt bra för de som har haft en "dålig" livsstil innan och behöver en spark i rumpan att få bättre kost och träna regelbundet. Till skillnad från mig som tränat 5-6 gånger i veckan och redan har en sund inställning till kost och träning.

Men av någon anledning känns det som jag tappar mig själv på vägen. Känner mig mest hängig och bitter helt enkelt. Tiden då jag inte jobbar eller tränar går åt till planering, laga mat och dylikt. ALLT kretsar kring detta och det gör mig mest stressad.  Det var inte syftet med detta, eller? Detta skulle väl ge mig pepp och glädje. Meningen är ju inte att jag ska gå ner i vikt. Jag kanske lurar mig själv. Det är ju inte det jag vill, absolut inte. Snarare tvärt om.  Dessutom är jag ju knappast överviktig, så vad är det jag kommer minska med denna månaden istället? antagligen muskler.  Har jag valt fel väg? Jag behöver lite feedback gott folk. 


Kommentarer
Postat av: Ronja

Olivia! Du har ju svaret själv! Du skriver ju att du redan har en sund inställning till kost och träning. Du tränar flera gånger i veckan och rör på dig väldigt mycket på jobbet. Du vill inte gå ner i vikt, vill du bli mer fit? Träna musklerna mer och ät mer av den nyttiga maten, men du behöver inte planera så himla mycket. Det ska inte ta upp all din tid!!! Du kan ju redan jättemycket när det kommer till kost, utnyttja det och strunta i alla måsten som FF innebär.Du har ingen dålig livsstil att förändra, ingen vikt att gå ner, då är det inte värt att bli grinig och ägna all din lediga tid till att stå och preppa massa mat och mellanmål?
Good luck! Oavsett FF eller inte så inspirerar du fortfarande mig. Puss Ronja

2013-02-10 @ 13:13:04
Postat av: Jenny

Följ ditt hjärta, du ska ju inte må sämre nu än vanligt. Eller så kör du denna månaden så är det bra sen. Det är bara du som kan avgöra om det är rätt för dig eller inte. Pussi

2013-02-10 @ 13:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0