Viktiga åsikter

Jag vill börja med att skriva att jag gärna vill att ni går in på min väns blogg och läser hennes inlägg, här.  Jag kunde verkligen inte skriva det bättre själv. Sedan jag började vara lite mer "aktiv" här på bloggen/instagram har jag fått sjukt mycket påhopp när det gäller träning och hälsa. Folk som säger det ena och det andra. "Sluta blogga om mat" "Du behöver inte gå ner i vikt" "Du är redan smal, varför ska du äta så nyttigt?!" osv. jag kan forstätta i all evighet under detta samtalsämne. 

Varför ska man bli påhoppad med sådana kommentarer? Som A skriver i sitt inlägg. Så är inte mitt syfte att gå ner i vikt eller bli anorektiker, men de är den responsen man får. Vissa människor mår bra att äta mycket grönsaker och skippa onödiga kolhydrater såsom pasta, ris, potatis. Som jag inte egentligen gillar. Ska jag behöva få kommentarer på mina matlådor för det saknas pasta? 

Jag har en god och sund inställning till mat och träning och väljer att äta nyttigt för jag helt enkelt gillar den maten mer. Jag väljer att träna för jag tycker det är kul och mår dessutom riktigt bra av det :)  jag tycker det är kul att se resultat och jag känner mig piggare på dagen när jag får i mig bra mat. Finns mycket avundsjuka i dagens samhälle där det sticker i folks ögon att man äter nyttigt. Det är människor som inte lyckas själva med sina mål att gå ner i vikt och äta nyttigt. Men ska den skiten falla ner på oss som redan mår bra? 

Det jag vill komma till är att jag har min blogg/instagram för att, förhoppningsvis, kunna inspirera och peppa er att välja ett mer hälsosamt liv samt kunna välja rätt val att ta hand om sin kropp på bästa sätt. Och JA, jag är inte mer än mänsklig som äter pizza och godis emellanåt. 

Jag brukar få otroligt mycket positiv respons i verkligheten av min blogg och recept. Det uppskattar jag verkligen! Hoppas ni alla andra förstår vad jag vill förmedla med mina inlägg och bilder. Men vi måste visa respekt och glädjas åt andra! 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Bra skrivet Olivia!!!

Svar: <3
Return to L - Diamonds are forever

2013-01-30 @ 22:27:43
Postat av: jenny

Du är inspirerande=)

Svar: <3
Return to L - Diamonds are forever

2013-01-31 @ 05:13:38
Postat av: Anja

Haha bra där och jag tycker att du är så duktig!! :) och jäkligt inspirerande också!

Svar: Tack söta anja!! :) Det är kul att höra :)
Return to L - Diamonds are forever

2013-01-31 @ 07:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0