Frukosten jag längtat efter

Idag fick jag äta min goda äppelmos till frukost. Muuuums! Och visst blir det godare att göra gröt på spisen än i micron? Och som jag läste i angis blogg att man förlorar massa vitaminer och mineraler när man gör den är micron. Tack sweetie, det visste jag inte innan :)

Moset:
10 äpplen
1,5 msk stevia
2 dl vatten
Kanel efter smak

Beskrivning:

1. Skala alla äpplen, ta bort äppelkärnorna och skär äpplet i ganska små bitar. Ta en stor kastrull / gryta och lägg i vattnet och äppelbitarna och börja koka dem.

2. Du behöver förmodligen en potatis stötare eller något som kan mosa äpplena medan de kokar. Vänta tills du känner att alla äpplen är mjuka och mosade . Tar ca 10-15 minuter.

3. Ta bort kastrullen från värmeplattan och lägg äppelmoset i en skål med lock och vänta tills det svalnar. Förvara i kylen!


Kommentarer
Postat av: angi

Åå eller hur smakara det annorlunda när man gör den på spisen. Muns! Ser gotte ut :)

Svar: Vet inte riktigt, men tycker det smakar bättre och nyttigare ;) hihi
Return to L - Diamonds are forever

2013-09-09 @ 10:45:35
URL: http://angif.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0