Fitnessfighten - Dag 3

Tredje dagen och den har flytit på ganska bra. Hållt mig mätt hela dagen, trots att jag skippat två mellanmål. Sötsuget har jag stoppat med kaffe. 

Ikväll var min fina vän här och vi lagade thai mat! Detta var lätt en favorit, som ska göras igen under denna period! 
Därför delar jag med mig av receptet. 

Kyckling med cashewnötter och chili

150 g  kycklingfilé
25 g råris
5 st   cashewnötter
1/2 vitlök (hackad)
1 msk   hackad gul lök
30 g paprika  strimlad
30 g  purjolök skivad
30 g blomkål
30 g broccoli
torkad thaichili
1 tsk olivolja
2-3 msk vatten

Tillagning
1. Fräs lök och vitlöken i olja, lägg sedan i kycklingen och stek i ca 3-4 minuter.
2. Tillsätt övriga grönsakerna i woken/stekpannan och fräs dem hastigt tillsammans med kycklingen.
3. Tillsätt vatten
4. Lägg till sist i cashewnötterna och garnera med torkad thaichili. Servera med ris.

Energifördelning 375 kcal
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0