Sveerige, skärp till er förfan

Jag har märkt en sak med Sverige. Alla är så bittra, sura, otrevliga vart man än är. Jag är så jävla pissed off på människor som förstör min och andras vardag. What's wrong with you guys?
Vart jag än har gått det senaste är det ända man möter ett surt ansikte. En restaurang, en affär, korvmojj you name it. Hur jobbigt är det att få till ett leende?

Vad är det som bekymmrar alla människor? Är det verkligen så jobbigt att vara lite trevlig mot sina medmänniskor?
Klart att man har sina dagar då man inte är glad, det har alla. Ingen är perfekt. Men detta händer för ofta alltså.

Så jag har tänkt.. Folk som inte trivs med sitt jobb att jobba med människor ska fan inte göra det heller. NI förstör för oss alla. Ni passar bättre i en kontors-stol där ni kan sitta och vara bittra hela dagarna.

Mitt humör sjunker så jävla mycket när jag ser mig omkring. Jag är alltid så glad. Jag mår bra av att vara glad. Vi i sverige är så jävla bortskämda och uppskattar inte det vi har. Jag gör det inte heller! alltid (säger inte jag är felfri) Tänk på hur folk lever. Vissa bor på gatan och får tigga eller till och med sälja sina kroppar för att överleva. Tänk på hur många som dör i AIDS, HIV, cancer osv. Tänk på hur många barn som försvinner. Som inte hunnit leva klart sina liv. Det finns barn som föds med vapen i handen som blir lärda till att mörda. Land där dom inte sett annat än krig. Det är deras vardag.

Finns så många människor som behöver hjälp. I jämförelse badar vi i pengar, köper nya kläder när dem gamla blir omoderna, vi har tak över huvudet, vi äter oss mätta och vi är fan inte nöjda ändå.
Tycker detta är något som vi alla behöver tänka på. Det som visas utåt, är det viktigast i livet?
ta hand om dina nära och kära istället. Man vet aldrig vad som händer. Så sluta vara så jävla otacksamma och var glad att du LEVER.

Kommentarer
Postat av: Angi

Har du ? åhhhhh Kan inte jag få de. Var så gott att vi inte kunde sluta äta =) hahaha



Hoppa du hade kul ute igår . Du var lika fin som alltid =)

2011-03-13 @ 16:14:16
URL: http://angif.blogg.se/
Postat av: angi

Btw. Bra skrivet inlägg . Håller helt med dig. Är verkligen ett bittert land vi lever i. Att folk ens orkar bete sig så när allt är så mkt roligare när man tänker positivt och är glad.

2011-03-13 @ 16:33:34
URL: http://angif.blogg.se/
Postat av: Jossan

Helt rätt! :)

2011-03-13 @ 21:59:26
URL: http://minmorot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0