Qurn och kikärtspanna med äpple



Mmm.. Detta har stått på menyn de senaste tre dagarna. Blev en sammanlagt fyra matlådor, gick inte hem hos E nämligen. Så imorgon så äter jag detta för tredje dagen, men jag överlever för det var väldigt gott!

Som jag har märkt så är det många som är nyfikna på detta så därför är jag gullig och skriver receptet. Haha!

U WILL NEED:

2 st gula lökar
1 st vitlöksklyfta
1 msk olivolja
1 msk tomatpuré
0,5 paket saffran
0,5 tsk chilipulver
1 nypa (or) kanel
0,5 tsk spiskummin
400 g Quorn Bitar
1 dl valnötter
2 st äpplen
1 burk konserverade kikärtor
2 dl vatten
0,5 st grönsaksbuljongstärningar
salt
bulgur

THIS IS HOW U DO:
Skär löken och vitlöken i bitar och stek den mjuk i oljan på medelvärme. Tillsätt tomatpuré, saffran, chilipulver, kanel och spiskummin. Fräs en stund.

Tillsätt Qurn bitarna, valnötterna, äpplena, kikärtorna och stek en stund. Till sist vatten och biljongtärningen och låt koka i 10-15 minuter. Smaka av och krydda eventuellt med mer salt och chilpulver.
Serveras med bulgur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0