Hälsomingel på rankagården

Ikväll har jag och min pärla angelica varit på rankagården på lite hälsomingel. Var en mini föreläsning om KBT behandling, mindfullness och avslutade med kraniosakralterapi. Hade ingen aning om vad jag skulle göra när jag välkomnades in i rummet med lugn avkopplande musik. Det var.. helt enkelt annorlunda och avslappnade. Läs mer på angels blogg.  Kort och gott så var det riktigt skönt att ta det lugnt en stund och inte tänka på så mycket förutom nuet. Minns inte när jag gjorde det senast. 

Efteråt gick vi en pw och sen avslutade vi med min meega goda banankaka som smakar heaven. Riktigt god. Verkligen lyckats med bakningen det sista. Receptet under bilden. 

 
 
3 ägg, 120 g kvarg/kesella, två bananer, två msk kanel, 1 tsk kardemumma, en skvätt ekologisk honung och lite vatten som blandas ihop med elvisp. 

1,5l dl kokosmjöl, 4 tsk bikarbonat, en skvätt salt, en nypa riktig vanilj - Blandas och siktas ner i smeten. 
Smörj en form med kokosolja och bröa med kokosflingor. Grädda på 170 grader tills den blivit fast och nästan torr (ca. 20 minuter) Låt svalna på galler innan du skär den i bitar. 

Njut med keso, kokosgrädde eller yoghurt. 

Kommentarer
Postat av: angi

♡ min lilla fis !

2013-09-03 @ 10:58:01
URL: http://angif.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0