Löpning

Godmorgon! 

Nu har jag ätit sista pancake frukosten på ett tag. Varit på gymet och försökt öva på att springa lite inför imorgon! Att springa kommer nog vara den största utmaningen för mig med denna tävlingen. Jag har haft astma hela livet och kan inte minnas en gång jag har orkat springa "hela" slingan med skolan. Det var helt enkelt ingenting för mig, trodde jag då. Men jag är dessvärre en person som HATAR att tävla då jag ger upp för lätt, och det är väl det som är problemet. Innan jag ens försöker ger jag upp. Men nu när jag blivit äldre har jag gett mig fan på att jag ska klara det här, eller iallafall testa. Man kan inte mer än att misslyckas, då har man gett det en chans åtminstonde. 

Under denna perioden ska man springa så man ligger i 80 % av sin maxpuls, dvs att man inte kan prata med den som springer jämte. Och att man ska försöka springa 2 km på 10 minuter. Har absolut ingen erfarenhet av att springa men jag sprang 12,24 på 10 minuter. Så har 2,24 minuter som jag ska klara innan denna månaden. Ni som har sprungit mycket får gärna lämna en kommentar och lite tips på vad man ska tänka på :)  Vad är normalt? Jag fick höra att ungefär 3 km på 15 minuter? 


Kommentarer
Postat av: Hesslow

Kör hårt snygging! Ska du "bara" springa 2 km är 10 min inte väldigt snabbt, men ska man springa en mil är det hyfsat snabbt att hålla 5 min/km. Bättre att köra lite långsammare och längre tid. Krävs ju minst 20 min för förbättrad kondition. Kör på med bra musik och när stegen känns tunga brukar jag tänka att jag springer på moln och försök att ta djupa andetag och känn att du får nytt syre enda ut i fingertopparna. Det mesta sitter ju i huvudet :)

2013-01-31 @ 11:37:12
Postat av: emy

Fin blogg du har!
Kika gärna in på min blogg om du har tid :)
KRAM!

Svar: Tack! :) Såklart, det ska jag göra ;) speciellt om du är från VBG!
Return to L - Diamonds are forever

2013-01-31 @ 21:22:03
URL: http://nattstad.se/emyleufstedt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0