Overnight oats - Mango & Kokos

Riktigt god lyxfrukost imorse. För det första var det bara att servera frukosten och lyxen att få äta färska jordgubbar är underbar. Sommar. 

Overnight oats kan man variera på hur många vis som helst. Idag valde jag att smaksätta min med kokos och en mangosås. Blir att testa lite olika framöver, så håll utkik efter inspo. 



Grundrecept: 
1 dl havregryn, 1 dl riven blomkål, 2 dl mandel/kokosmjölk, 1 msk stevia och 1 krm vaniljpulver - Blanda dessa ingredienser i en kastrull tills de kokar upp.. När det börjar få en fin konsistens lägger jag i två äggvitor och den smaksättning jag vill ha.  ( Tex rivet äpple och kanel, kakao, hallon, blåbär, kokos, citron osv. ) 
Vi som tränar kan gärna tillägga proteinpulver i valfri smak, men absolut inte nödvändigt. När ni blandat ihop allting så det blir "fluffigt" ta bort kastrullen från plattan. 

Sedan varvar du dennna grötblandning i ett glas med turkisk/grekisk yoghurt ca. 2 dl. Jag använde kesella. 
Jag mixade mango, funlight och lite vatten som jag och varvade med.  Täck sedan med ett lock eller plastfolie och ställ in i kylen över natten.  Nästa dag smakar det som en dröm. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0