Banana split gröt

Godmorgon hörni!!

Vaknade tidigt för att dra en sväng till gymmet. Körde axlar och mage, härligt! Skulle egentligen på ett möte men det blev inställt så istället blev det en kaffe på jobbet. 

Nu har jag precis ätit en väldigt god frukost som jag måste tipsa om, banana split gröt. 

1 portion behöver du:
Banangröt:
1 dl fiberhavregryn 
2 1/2dl vatten
1/2 dl banan 
Vaniljsås:
1 krm vaniljpulver
2-3 msk kvarg
1 tsk sötning
Chokladsås:
2-3 msk kvarg
2-3 droppar sötning 
1 msk kakao
(Jordnötssås)
Blanda jordnötssmör med lättmjölk till önskad konsistens. 

Gör såhär: 
Koka gröten på spisen/micron precis som vanligt. Hacka bananen i mindre bitar och lägg i bunken/kastrullen. Under tiden blandar du "vaniljsåsen" och "chokladsåsen" i mitt fall bytte jag ut dem sista såsen till jordnötssås. 
Toppa banangröten med de båda såserna och gärna lite kokosflingor. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0