Saturday candy - I'm in love, again..

Vanlig smulpaj med äpple och ekströms vanlijsås i alla ära, men detta var riktigt lyckat! Jag älskar ju att baka raw. Jag vet inte varför men tror de främst beror på, går fort att göra = sparar tid, lite ingredienser =ej kompicerat, nyttigt = ja, det är la alltid bra om det är hälsosamt. Såklart finns det alltid en gräns med allt :)  
 

Ingredienser: 
2 st apelsiner
11 st dadlar
1 tsk kanel
4 msk kokosolja
3 dl mandel
1 tsk äkta vaniljpulver
4 st äpplen

Beskrivning:
Mixa mandeln, kör inte den för fint eftersom det är godast att ha lite mer konsistens på pajskalet. Mixa i 10 urkärnade dadlar och vaniljpulvret. Mixa till sist i kokosoljan. Tryck ut smeten i en pajform och sätt in den i kylen och låt den få stelna. 

Skala och hacka äpplena, välj gärna en saftig sort. Lägg dom i en bunke. Mixa två st dadlar med saften från två apelsiner och kanel (Jag la i kardemumma och kokos också). Häll över äpplena och låt marinera i någon timme eller längre. Fyll pajskalet med äpplena och strö över lite riven kokos. Serverade detta med vaniljkesella. Detta var magiskt. Börjar du göra raw fika, så kommer du inte kunna slut. Jag lovar. Helt hundra. 



Kommentarer
Postat av: ENERGETICAS

Det ser helt magiskt ut också :-D Detta måste jag bara testa när tillfälle ges :)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra!! :) var magiskt!
Return to L - Diamonds are forever

2013-09-16 @ 18:22:05
URL: http://energeticas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0