1rst day in Milano

(Inlägget kommer in en enda stor klump, fast jag har radavstånd. Någon som vet hur man tar bort det?)

heyy bajbes!
Nu har vi anländit till hotellet igen efter en hel dags promenad runt om i Milano. Vilken fin stad!
men har inte gått in i en enda affär än, vilken skam va?? men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge.
Morgonen började med god frukost på hotellet.. Ser rätt OK ut ;) blev dock väldigt ledsen när jag beställde in en latte och fick en kopp varm mjölk. Men har lärt mig idag att latte är mjölk på italienska och då får man beställa en latte machiato. Latte kommer ju härifrån så vi säger väl fel i sweeds.. Frukosten ser rätt annorlunda ut här än en frukostbuffé hemma. But it's good!
Efter den tidiga frukosten började den eviga promenaden runt Milano. Min sis has arrived to! Soo much fun : )
lunchen blev på ett väldigt fin restaurang med endast buisness men ha ha. Kände att vi passade in där som fisken i vattnet, nat. Vi beställde in varsin pizza, jag en calzone. Ett måste och testa i Italien. Kommer inte pizza härifrån?
Summan för 4 pizzor blev över 700.. hjäälp!
Resten av dagen har vi spendrat med att kolla byggnader och annat. Många fina gränder man kan hitta här med mysiga innergårdar. Så är det när man är här med en arkitekt.. något säger mig att det inte är slut än.
Ser dock fram emot att se den fina katedralen.. bilder lite längre ner. Nu inväntar vi moster och kusin. Blir väl middag på någon restaurang ikväll kan jag tänka mig. Och just det.. Det är VÅR väder här. Wonderful!
Skönt att känna värme och härliga solstrålar mot ansiktet.
mam & paps rum. vårat är såå mycket finare!








powerful







la restaurante









sista bilden är på hotellet där vi bor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0