min jävla blomma

Häääj

Hur mår ni? Tänkte skriva ihop ett litet inlägg innan läggdags!

Nu kommer jag till en ointressant punkt. Så skippa detta om ni vill.
Men själv tycker jag det är rätt kul. Jag älskar blommor men jag är världens sämsta på att sköta dem, handen på hjärtat.

Haft två underbara orkidér som dött, en dog nyligen :( Sorligt. Ni som har haft det vet att det är svårt att väcka dem igen. Men iallafall, sen har jag tre "garderobsblommor" Ni vet sånna man aldrig behöver vattna och otroligt fula. En har jag i hallen, den mörkaste platsen i hela lägenheten. Helt plötsligt har den fått nya skott och gror som aldrig förr. De 2 andra har jag i fönstret i vardagsrummet. 1 av dem har blivit så gul, helt brutalt ful.

Tycker detta är så konstigt hur den som står i mörkret kan gro. Fröken alvina hade samma problem, hon ställde in sin i garderoben... Efter ett halvår så var den som ny ;)
Men så passar jag ändå på och kollar till köksblommarna. En ful blomma, som aldrig blommat sen jag och erik blev tillsammans. BLOMMAR. Det är så fult hela sammanhanget att jag skrattar åt det.
Vet att detta var tråkigt för er som inte intresserar er. Men var tvungen berätta!!

Nu ska jag skratta åt detta tills jag somnar. Godnatt på er och min nya vän säger hej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0