Breakfast balls

Godmorgon! 

Hur mår ni idag? Innan jag drar ut på en morgonpromenad tänkte jag dela med mig av dessa supergoda och nyttiga frukostbullarna jag gjorde igår. Perfekt att ha som något extra till frukosten. Det bästa är att man inte behöver få dåligt samvete efteråt : )  Detta var ren magi! 

Breakfast Balls:

2 rivna gröna äpplen

2 mosade bananer 

1 1/2 dl rågflingor

1 dl walnuts, skalade

1/2 dl torkade tranbär

1 msk kanel

1 dl frusna hallon

1/2 dl mörk hackad choklad

1 tsk kardemumma

1/3 dl kokos

 

Riv äpplena och lägg i en bunke. Mosa bananerna och mixa de tillsammans med äpplena. Tillsätt rågflingorna och blanda ihop allting. Tillsätt sedan choklad, valnötter, tranbär, kokos, kardemmma och kanel. 
Blanda till en smet och häll ner de frusna hallonen. Rör om försiktigt, då de mosas lätt. Rulla till bollar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen på 175 grader ca. 20 minuter. Enjoy! 




 
En liten breakfast treat innan pw! 


Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Härliga godbitar! Måste ha varit en bra frukost :)

Svar: Riktigt goda.Kan verkligen rekomendera dessa :) Du har lite goda recept med såg jag, de ska jag kika närmare på!
Return to L - Diamonds are forever

2013-08-29 @ 18:30:08
URL: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0