Mellanmål 1

Färsk frukt kan vara det bästa som finns. Köpte ananas, vattenmelon och jordgubbar och åt det tillsammans med lite keso och en bit av min rawfood browie. Så gott och enkelt. ♥ Recept på brownie kommer under bilden. 



Rawfood Brownie  (Kopierade receptet från alex blogg, dock är det identiskt med alla andra rawfood recept som jag gjort. tex. rawfood bollarna) 

You need
♥ 
3,5dl mandel
♥ 
12 dadlar (urkärnade)
♥ 
3 msk kokosolja
♥ 1 dl kakao
♥ 1 krm salt
♥ 
1 tsk vanilj
♥ 5-6 msk vatten

Först maler du mandlarna så att dom blir i små bitar. Sen häller du i alla ingridienser och mixar allt till en "smet". Jag valde att ha i lite kaffe (starkt!) för att jag tyckte det blev lite klen smak på kakan och för att jag älskar coffee. Sen är det bara att gegga ut allt i en form som man tycker passar, hälla på lite kokosflingor och sen in i antingen kylen eller frysen. Simple as that! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0