Baka baka liten äppelkaka

Gokväll : )

Kvällens planer var att fixa lunchlåda i form av en sojamarinerad kyckling med kokta grönsaker och råris. Hann även baka denna frökens äppelkaka. Den var god, men den var ändå inte min favorit.  Då var min banankaka mycket godare om jag ska vara ärlig. Men gott med kesellafluff till.

Nu ska jag hoppa in i duschen. En lång varm dusch. Sen ska jag välkomna john blund! Godnattt!

Recept under bilden.


 
• 50 G smält smör el kokosolja
• 1 ägg
• 2 tsk stevia (lr agave el honung)
• 0,6 dl kokosmjöl el någon annan sorts mjöl.
• 1 äpple
• 0,5 tsk bakpulver
• 1 tsk citron
• Kanel, kardemumma & lite sötma som du vänder äppelbitarna i.
 
Vispa ägg & stevia fluffigt. Rör ner resten. Mjöla en form. I med smeten. Tryck ner äppelbitar i smeten. (jag la några ovan med) In i ugn. 150-160 g i 35-40 min
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0